Fogkő eltávolítás

A fogkő a fogainkon lévő lepedék kikristályosodott változata, melyet fogmosással nem lehet eltávolítani. A fogkő a rajta lévő lepedékkel magához vonzza a baktériumokat, amely így folyamatos gyulladást tart fenn a fogíny, illetve a fogágy mentén. Ha a folyamatot időben nem fordítjuk vissza, a gyulladás krónikussá válhat. Ez károsítja a csontot és végül a fogak elmozdulásához, kihullásához vezet. Mindez megelőzhető!

A megfelelő szájhigiénia fenntartásához  évente legalább két alkalommal fogkő eltávolítást ajánlunk.  Szájhigiénikusunk nemcsak a szükséges fogtisztítást végzi el, de szakszerű tanácsokkal is ellátja Önt a szájápolást illetően.

Mélytasak tisztítás

Kezeletlen ínygyulladás esetén az íny és a fog közötti résen tasak alakul ki, melyben a baktériumok könnyen elszaporodnak. A gyulladás egyre mélyebbre húzódik és képes a fogak tartószerkezetét is károsítani. Hosszútávon ez nem csak rossz leheletet, de a fogak elvesztését is eredményezheti.

A tasaktisztítás rendelőnkben helyi érzéstelenítéssel történik, a kezelés fájdalommentes.

Szájhigiénia

A megfelelő szájhigiénia kulcsfontosságú egészségünk megőrzésében, ehhez azonban sokszor nem elegendő az otthoni fogmosás. A fogkő okozta fogágybetegségek tünetei nem járnak fájdalommal, ezért gyakran észrevétlenek maradnak.

tünetek:

•           vérző, gyulladt fogíny
  •           rossz lehelet és kellemetlen szájíz
  •           elmozduló fogak
  •           vörös, duzzadt és érzékeny fogíny
  •           genny a fog és az íny körül

Szájhigiénikusunk készséggel látja el Önt fog- és szájápolási tanácsokkal.