A szájsebészeti beavatkozásnak már a gondolata is félelmet ébreszt az emberekben. Mi úgy gondoljuk, a megfelelő tájékoztatás alapvető része betegeink ellátásának, és nem utolsó sorban hozzájárul ahhoz, ami számunkra a legfontosabb, hogy Ön teljes biztonságban érezhesse magát nálunk.

Az alábbiakban közölt információk csupán tájékoztató jellegűek. Az Ön kezelésére vonatkozóan szájsebészünk örömmel áll rendelkezésére, hogy személyes konzultáció keretében adhasson Önnek tanácsot.

Foghúzás
Bár a foghúzás legtöbbször rutinművelet, mely semmilyen utókezelést nem igényel, bizonyos esetekben szájsebész által végzett beavatkozásra van szükség. Egy problémás fog gyulladást vagy akár fertőzést is okozhat a szájban, állkapocsban vagy az arcon.

Bölcsességfog
A bölcsességfog általában húszas éveink elején nő csak ki, sajnos sokszor ferdén. Ilyenkor vagy előretolja az egész fogsort, vagy beékelődik és ki sem tud bújni. Ez gyakran fájdalommal jár, duzzanatot okoz.

Ha ki is nő, a szájban leghátul helyezkedik el, ezért nehezen tisztítható, így könnyen szuvasodik.

Ciszta eltávolítás (cystectomia/rezekció)

A ciszta kötőszövetes tokkal körülvett, általában folyadékkal töltött kóros tömlő. Leggyakrabban a foggyökér csúcson alakul ki, annak krónikus gyulladása következtében. Többnyire nem okoz fájdalmat, így a beteg sokszor nem is tud a létezéséről. Eltávolítása azonban minden esetben szükséges és fontos, mert folyamatosan növekszik, elfertőződhet és a fogak elmozdulását okozhatja.

Arcüreg (sinus) zárás

Felső rágófogak kihúzása után ritkán előfordul, hogy az arcüreg megnyílik, mert a fog gyökere az arcüregben végződött. Ilyenkor a szájüreg összeköttetésbe kerül az arcüreggel, ami gyulladást eredményez, ezért azt minél előbb zárni kell.